Vanhan reseptin uusinta

Mitä reseptejä voin uusia Reseptorin kautta?

Reseptorin kautta voit uusia lääkereseptisi riippumatta siitä kuka alkuperäisen reseptin on kirjoittanut. Voit siis uusia sekä yksityisellä että julkisessa terveydenhuollossa määrätyt reseptit samassa palvelussa.

Mikäli et ole aiemmin käyttänyt Reseptoria, voit luoda tilin helpon ja nopean rekisteröitymisen kautta.

Kirjaudu sisään, mikäli sinulla on jo tili Reseptorissa.

Mitä reseptejä en voin uusia?

Emme uusi huumaavia tai pääasiassa keskushermostoon vaikuttavia (PKV) lääkereseptejä.

Lääkärimme eivät myöskään voi uusi reseptejä, jotka ovat kausiluonteisia (esim. antibiootit), tai joiden määrääminen edellyttää potilaan tutkimista tai mikäli meillä ei ole saatavissa riittävästi tietoa potilaan hoidosta.

Emme myöskään voi uusia reseptiä, mikäli reseptille on tehty uusimiskielto, mitätöinti, aiempi hylkäys, tai sillä on vireillä toinen uusimispyyntö, se on annosjakelussa, kyseessä on erityislupavalmiste tai alkuperäinen resepti on apteekin puhelinresepti.

Kuinka vanhoja reseptejä voin uusia?

Reseptorin kautta voit uusia myös jo vanhentuneita lääkereseptejä, kunhan alkuperäinen resepti on ollut sähköinen resepti eli e-resepti.

Mille ajalle uudet reseptit määrätään?

Reseptorin lääkäri määrää reseptit tyypillisesti 3-6 kuukauden ajalle kerrallaan oman arvionsa mukaan. Asiakas saa apteekista lääkkeet korkeintaan kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan.

Uusi resepti helposti nyt

Luo tili

Kokonaan uusi resepti

Mitä tarkoitetaan uudella reseptillä?

Reseptorin kautta voit hakea reseptiä oireeseen, johon et ole aiemmin saanut lääkereseptiä. Voit siis saada täysin uuden reseptin samalla tavalla kun saisit sen lääkärin vastaanotolla.

Mihin oireisiin voin hakea uutta reseptiä?

Tällä hetkellä lääkärimme voivat myöntää uusia reseptejä seuraaviin oireisiin:

  • Virtsatieinfektio
  • Erektiohäiriö
  • Allergia (mm. siitepölyallergia)

Miten reseptin haku tapahtuu?

Uusien reseptien haku on tehty hyvin helpoksi: vastaat vain muutamiin taustatietoja ja oireitasi kartoittaviin kysymyksiin. Lääkärimme määräävät vastauksiisi perustuen oireisiin parhaiten sopivat lääkkeet.

”Reseptin uusiminen oli erittäin helppoa ja käyttöystävällistä! Vastausvaihtoehdot selkeyttivät prosessia.”

Eveliina, Helsinki

Tilauksen käsittely

Kauanko reseptien käsittely kestää?

Tilauksen käsittely kestää arkisin enintään 12 h, tyypillinen käsittelyaika on alle 3 h.

Milloin palvelu on saatavilla?

Lääkärimme käsittelevät tilauksia arkipäivisin. Perjantaina 18:00 jälkeen jätetyt reseptitilaukset käsitellään viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Miten saan tiedon reseptin käsittelystä?

Lähetämme sinulle tekstiviestin, kun lääkärimme on käsitellyt tilauksesi. Emme kuitenkaan jaa arkaluonteista tietoa sähköpostitse tai tekstiviestitse. Voit tarkistaa tilauksesi tarkemmat käsittelytiedot kirjautumalla Reseptoriin omilla tunnuksillasi.

Ota käyttöön nyt

Luo tili

Hinnasto

Perusmaksut

Reseptien uusiminen: 7,90 € / lääke.
Kokonaan uusi resepti: 19,90 € / lääke.

Reseptit uusitaan perusmaksulla 12 tunnin sisällä.
Lue lisää käsittelyajoistamme.

Tuleeko hintoihin muita kuluja?

Reseptorin hinnoittelu on selkeää ja läpinäkyvää. Lääkärikulut sisältyvät tilauksen hintaan, eikä niihin lisätä muita kuluja.

Tilin luonti ja kirjautuminen

Miksi minun pitää luoda tili Reseptoriin?

Reseptien uusinnat ja muut terveyteen liittyvät asioinnit sisältävät sensitiivistä, salassa pidettävää tietoa. Jokainen asiointi Reseptorin digilääkäripalvelussa on lääkärikäynti. Siksi Reseptorin käyttö vaatii vahvan tunnistautumisen tilin luonnin yhteydessä. Tilin luominen helpottaa myöhempää asiointia ja e-reseptin uusiminen on entistä vaivattomampaa.

Miten luon tilin?

Tili luodaan vahvalla tunnistautumisella verkkopankkitunnuksilla. Voit luoda itsellesi tilin täällä.

Palatessasi Reseptoriin pääset kirjautumaan tilillesi helposti sähköpostiosoitteellasi ja salasanallasi, jonka loit rekisteröitymisen yhteydessä.

Voinko tunnistautua mobiilivarmenteella?

Kyllä voit! Mobiilivarmenteen kanssa pääset tunnistautumaan valitsemalla pankkivalikosta OP:n ja avautuvasta näkymästä edelleen vaihtoehdon ”tunnistaudu mobiilivarmenteella”. Mobiilivarmenne toimii tätä kautta myös muilla kuin OP:n asiakkailla.

Olen unohtanut tilitietoni. Miten toimin?

Mikäli olet unohtanut sähköpostisi tai salasanasi, voit kirjautua tilillesi myös verkkopankkitunnuksillasi. Vahvan tunnistautumisen jälkeen voit tarkistaa palveluun tallennetun sähköpostisi palvelun Oma tili -sivulta, sekä luoda uuden salasanan unohtuneen tilalle.

Voinko hakea Reseptorin kautta lääkkeitä esim. omalle lapselle tai lähiomaiselle?

Resepti voidaan myöntää ainoastaan henkilölle joka on tunnistettu vahvasti. Tästä syystä lääkkeitä ei voi uusia toisen puolesta esim. omalle alaikäiselle lapselle tai omaiselle.

Luo tili vaivattomasti

Luo tili

Maksutavat

Missä vaiheessa maksan tilaukseni?

Reseptien tilaukset maksetaan tilauksen tekemisen yhteydessä. Tilaus lähtee lääkärin käsiteltäväksi vasta kun se on maksettu.

Miten maksan tilaukseni?

Tilauksen voi maksaa kaikilla kotimaisilla pankkikorteilla, sekä Visa, Visa Electron, Master Card ja American Express -luottokorteilla. Maksupalveluntuottajana toimii Stripe.

Tietoa meistä

Onko Reseptorin käyttö turvallista?

Reseptorin käyttö on turvallista ja palvelu on rakennettu huomioiden potilastiedon ja henkilötiedon lainsäädännön ja asetusten vaatimukset. Reseptori palvelun tuottaa suomalainen yritys, jonka perustajat ovat toimialan ammattilaisia. Palvelu on lainsäädännön, tietosuoja-asetusten ja hyvän käytännön mukaista. Palveluun luovuttamasi tiedot säilytetään potilastietoa säätelevän lain ja Euroopan Unionin tietosuoja-asetuksen GDPR:n mukaan. Reseptin uusiminen on mahdollista vain Suomessa laillistetun lääkärin toimesta.

Ota palvelu käyttöön nyt

Luo tili